Jak trzymać dane w chmurze?
tel: 504 204 513
Nie możesz się do Nas dodzwonić? Połaczenie zostało przerwane? Odblokuj je:
Możliwość trzymania swoich plików w chmurze oferuje wiele firm. Według danych Eurostatu z 2014 roku, 21% użytkowników sieci globalnej zapisywało swoje pliki w na wolnej przestrzeni w internecie z czego 15% je udostępniało. Amerykańskie przedsiębiorstwo Cisco przewiduje że do 2021 roku ilość ruchu usług trzymających dane wzrośnie o 67% w stosunku do 2015, gdzie 73% połączeń będzie do chmur publicznych. Prócz benefitów wynikających z szybko rozwijającej się technologii warto pomyśleć o zabezpieczeniu danych przenosząc część z nich do takiego wolnego miejsca w internecie. W przypadku awarii, lub utraty dysku stracimy zaledwie część swoich plików.
Jaką chmurę wybrać?
Firm dostarczających usługę dysku w chmurze jest wiele, a każda z nich ma różną ofertę:
- Dropbox – oferuje 2 GB darmowego miejsca, umożliwia rozbudowę go za opłatą. Obecnie jeden z najpopularniejszych dostawców usługi. Posiada własne oprogramowanie, które synchronizuje folder z naszego komputera z chmurą.
- Google Drive – udostępnia 15 GB miejsca za darmo, pozwala na edycję i podgląd plików z poziomu przeglądarki. Nie posiada własnego programu synchronizującego folder lokalny.
- OneDrive – chmura od Microsoftu współpracująca z innymi usługami tej firmy, nie wymaga instalacji, gdyż jest wbudowana w system Windows 10. Oferuje darmowe 5 GB.
- MEGA – pozwala na przechowywanie darmowe 50GB na swoich serwerach. Posiada własną aplikacje synchronizującą wybrany folder.
Do korzystania z wybranej przez nas usługi wystarczy zarejestrowanie się w serwisie i potwierdzenie konta. Należy pamiętać by założone przez nas konto posiadało długie i skomplikowane hasło w przeciwnym wypadku, dostęp do naszych prywatnych plików może uzyskać ktoś inny.
Źródła:
„Internet and cloud services – statistics on the use by individuals” – Heidi SEYBERT – 2016