PYTANIA i ODPOWIEDZI
Gdzie znajdę informacje o programie Klient JPK 2.0?
Informacje o programie Klient JPK 2.0 można uzyskać dzwoniąc na numer telefonu pomocy informatycznej 703 700 112 lub korzystając z infolinii Krajowej Informacji Skarbowej. Ministerstwo Finansów umożliwia również kontakt email poprzez formularz dostępny na stronie podatki.gov.pl.
Dlaczego po instalacji programu Klient JPK 2.0 opcja Wyślij dokumenty, Historia oraz Status wysyłki jest niedostępna?
Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji niezbędne jest wskazanie katalogu roboczego oraz pliku sterownika karty kryptograficznej:
1.Konfigurując Katalog roboczy wskaż lokalizację gdzie będą przechowywane tymczasowe dane jak np. spakowane i zaszyfrowane pliki JPK.
2.Plik sterownika karty kryptograficznej znajduje się najczęściej w katalogu gdzie zainstalowana została aplikacja do obsługi karty kryptograficznej. Nazwa pliku sterownika karty zależy od dostawcy karty do podpisu elektronicznego. W przypadku wskazania nieprawidłowego sterownika karty kryptograficznej aplikacja wyświetli komunikat „Nieprawidłowy plik sterownika PKCS11!”.
Nie pamiętam hasła do profilu w aplikacji Klient JPK 2.0, czy można je zmienić?
Niestety aplikacja Klient JPK 2.0 nie ma możliwości zmiany hasła. Po utracie hasła należy ponownie zainstalować aplikację.
Gdzie znajdę aktualne informacje dotyczące przepisów i regulacji prawnych dotyczących JPK i programu Klient JPK 2.0?
Aktualne informacje dotyczące zmiany przepisów i regulacji prawnych znajdą Państwo na portalu www.podatki.gov.pl.
Gdzie znajdę ostatnią wersję programu do wysyłki JPK?
Najnowszą wersję programu Klient JPK 2.0 służącego do konwertowania pliku JPK_VAT w formacie CSV do pliku w formacie XML przeznaczonego do wysyłki znajdą Państwo na stronie podatki.gov.pl przechodząc na podstronę „Aplikacje do pobrania” w sekcji „JPK”.