Nie działa Internet. Ikonka sieci pokazuje wykrzyknik.
tel: 504 204 513
Nie możesz się do Nas dodzwonić? Połaczenie zostało przerwane? Odblokuj je:
W sieci jest uruchomione DHCP.
Sprawdź na komputerze lokalnym:
- czy zaznaczona jest opcja „uzyskaj adres IP automatycznie” oraz opcja „uzyskaj adres serwera DNS automatycznie” we właściwościach połączenia sieciowego,
- dodatkowo w ustawieniach systemowych komputera sprawdź czy jest ustawiona odpowiednia grupa robocza (lub domena),
- sprawdź poprawność połączeń kablowych, w wypadku połączeń WiFi sprawdzić poprawność wprowadzonego klucza zabezpieczeń i odpowiedni protokół szyfrowania,
- sprawdź czy zainstalowany jest protokół „Responder odnajdywania topologii warstwy łącza” we właściwościach połączenia sieciowego.
Dodatkowo na routerze sprawdź:
- czy włączona jest usługa serwera DHCP,
- czy pula adresów IP jest niezerowa,
- czy pula adresów IP nie została już wyczerpana (jeśli tak to spróbować ją rozszerzyć),
- czy przypadkiem nie ma konfliktu między dwoma routeramia z DHCP,
- czy dany host nie ma zabronionego połączenia do WAN.